Peršokti prie turinio


Nuotrauka

Nenutylančios diskusijos dėl eismo saugumo Pilaitės prospekte


  • Please log in to reply
2 atsakymai į šią temą

#1 Albertas

Albertas

    Administrator

  • Administrators
  • 95 Pranešimai

13 lapkričio 2014 - 03:59

Pastaruoju metu netyla diskusijos dėl eismo saugumo Pilaitės prospekte. Tą paskatino  dvi kraupiai pasibaigusios avarijos. Šiandien pilaitiškis parašė labai taiklų straipsnį apie situaciją prospekte:

 

   "Vilniuje yra Pilaitės pr., kur neseniai žuvo nepilnametė. Prospekte yra blogai įrengta pėsčiųjų perėja, kurią reikia naikinti arba įrengti normalų apšvietimą, nes pėsčiųjų nesimato. Apskritai ten jų nėra tiek daug, todėl perėjos poreikis yra labai abejotinas.

 

Ruože greitis yra nemažas, automobiliai važiuoja, ir tamsiu paros laiku arba kai lyja, tų pėsčiųjų net nespės pastebėti. Dienos metu sunku pastebėti, o kai tamsu, apskritai nesimato. Kam taip įrengti perėją? Tarsi savižudžiams, kurie eis ir galvos, kad gal pereis, bet nelabai jie pereis... Tai kažkoks pasityčiojimas iš pėsčiųjų, o ne rimtai įrengta perėja. Perėjos arba apšviestos ir yra įrengtos tvarkingai, arba apskritai jų neturi būti.

 

Dar vienas ne ką saugesnis dalykas šiame prospekte yra prie prekybos centro „Maxima XX“, kuris yra įsikūręs jau tolėliau Pilaitėje, Pilaitės pr. 31. Problema yra tokia, kad į Pilaitės pr. išvažiuoja automobiliai ir iš „Maxima XX“, ir iš degalinės „Neste“ bei naujos plovyklos, ir iš Naujosios Pilaitės. Čia jiems patogu išvažiuoti ir įvažiavus į Pilaitės pr. jie iš karto kerta jį per tris-keturias eismo juostas, tada toliau gali važiuoti į senąją Pilaitę Papilėnų gatve arba įsukti į Pilaitės pr. ir važiuoti link miesto centro.

 

Šviesoforinėje sankryžoje automobiliai tiesiog turi galimybę pasukti į kairę arba važiuoti toliau. Problema yra ta, kad išvažiuojant iš „Maxima XX“, degalinės „Neste“ ir plovyklos pusės į Pilaitės pr. ir kertant net keturias eismo juostas, tai labai pavojinga. Ypač kai lauke būna tamsu ir kai yra pikas. Nes automobiliai Pilaitės pr. juda bent 50-70 km/h greičiu ir staiga iššokantys automobiliai iš šonininio kelio sukelia daugybę problemų.

 

Tie automobiliai neturi sąlygų saugiai įvažiuoti, o be to, kaip tai padaryti, kai automobilių srautas Pilaitės pr. yra toks didelis, kad sunku rasti tarpų tarp automobilių? Taigi, jie rizikuoja ir kerta kelias eismo juostas ir būna situacijų, kai vos neįvyksta avarijos. Tu važiuoji tiesiai Pilaitės pr. ir staiga iš šono pro tave pralekia koks nors kvailas vairuotojas, kuris mano, kad suspės tai padaryti sėkmingai. Jie rizikuoja savo ir kitų gyvybėmis. Tai yra rimta problema. Kodėl tai leidžiama?

 

Tokį nesaugų įvažiavimą į Pilaitės pr. reikia naikinti. Visi, kas važiuoja iš Pilaitės „Maximos XX“, iš degalinės ar plovyklos, tai jau dabar gali padaryti pro kitą pusę Įsruties gatve – taip daug saugiau, nes ten yra reguliuojama sankryža. Tačiau jie rizikuoja ir važiuoja arčiau. Jau ir taip čia Pilaitės pr. šalia „Maxima XX“ turėjo būti požeminė pėsčiųjų perėja. „Maxima“ žadėjo, bet dar nieko nepadarė. Taip sukuriama probleminė situacija.

 

Žmonės ten važiuoja, jie eina pėsčiomis, tačiau nėra infrastruktūros, kad eismas judėtų saugiai. Nes po Pilaitės pr. yra ir viadukas, gali eismas judėti po Pilaitės pr. Tačiau problema ta, kad reikia baigti tą viaduką, reikia asfaltuoti ir t.t. Pinigų nėra, o „Maxima“ kažkodėl stovi. Ir Naujoji Pilaitė stovi. Kodėl stovi ir naujas rajonas, ir nauja parduotuvė, bet nėra tinkamos infrastruktūros? Dabar žmonės priversti rizikuoti.

 

Vieni – eidami per Pilaitės pr. šalia „Maximos“, o kiti – kirsdami kelias eismo juostas ir sukurdami pavojingas situacijas kitiems eismo dalyviams. Kodėl leidžiama kurtis prekybos centrams, naujiems rajonams, nors negalvojama apie saugumą, apie infrastruktūrą? Ar sutaupytas litas yra vertas žmonių saugumo? Gal galite padėti išsiaiškinti kodėl tokia situacija susidarė?

 

Tegu savivaldybė tada draudžia nesaugų eismą, kad niekas netrukdytų Pilaitės pr. judantiems automobiliams saugiai važiuoti tiesiai. Kad tie, kas nori lįsti, tai darytų saugiai šviesoforinėje sankryžoje. O pėstieji turėtų eiti požemine perėja, kuri, beje, yra įrengta, tačiau ją reikia pabaigti. Sovietinė perėja yra, bet trūksta noro ir šiek tiek pinigų ją baigti.

 

http://www.delfi.lt/...o.d?id=66356818


  • 0

#2 Albertas

Albertas

    Administrator

  • Administrators
  • 95 Pranešimai

13 lapkričio 2014 - 04:01

Vilniaus savivaldybės specialistų komentaras:

 

Pėsčiųjų perėjos yra vertinamos  ir  kasmet tobulinama jų infrastuktūra.  Vilniaus miesto savivaldybė yra patvirtinusi Saugaus eismo programą iki 2020 m. ir kasmet peržiūri metinius rodiklius, vykdo jos tęstinumą. Šiais metais taip pat 1 milijonu litų padidintas ir eismo saugumui sostinėje skirtas finansavimas – nuo 4 iki 5 mln. Lt. Be to, šiais metais buvo didelis dėmesys skiriamas pėsčiųjų perėjų modernizavimui: įrengta 12 vnt. iškiliųjų pėsčiųjų perėjų, apšviesta 24 perėjos kryptiniu apšvietimu, keičiami pėsčiųjų perėjų kelio ženklai su ryškiais įspėjamaisiais geltonos spalvos skydais, greičio rodymo ženklai, įrengta 10 saugumo salelių esamose pėsčiųjų perėjose ir kitos įvairios priemonės, kurios įspėja vairuotojus apie pėsčiųjų perėjimo vietas.

 

Ties pėsčiųjų perėja transporto priemonių greitis ribojamas iki 50 kilometrų per valandą, yra įspėjamieji išankstiniai ženklai, perėjos ženklai pažymėti geltonuose skyduose. Pilaitės prospekte yra įrengtas gatvių apšvietimas.

 

Vilniuje yra dar tokių perėjų, kur reikėtų įrengti nuolydžius (pandusus). Perėjas tobuliname kasmet, tačiau dalis dabartinės infrastruktūros įrengta prieš ne vieną dešimtį metų, todėl reikia laiko pilnai viską pakeisti.

 

Sutinkame su skaitytojo nuomone, kad situacija pagerėtų, jeigu ties minėta vieta vairuotojai laikytųsi nustatytų Kelių eismo taisyklių ir greičio ribojimo reikalavimų.

 

Skaitytojas teisus, kad požeminės perėjos įrengimas yra suplanuotas sovietiniais laikais. Norint įgyvendinti šiuos darbus reikalinga atnaujinti ir parengti techninius sprendinius, kurie atitiktų šiuo metu galiojančius teisės aktus. Šiuo metu šie darbai vykdomi. Atsižvelgdami į projekto parengimo sudėtingumą darbai planuojami 2015-2016 m. Įgyvendinus minėto projekto sprendinius bus naikinamas kairysis posūkis iš Pilaitės prospekto į Papilėnų gatvę.


  • 0

#3 Albertas

Albertas

    Administrator

  • Administrators
  • 95 Pranešimai

13 lapkričio 2014 - 04:02

 „Maxima Lt“ komuniakcijos vadovės Renatos Saulytės komentaras:

 

Vadovaudamiesi sutartiniais įsipareigojimais, pasirašytais su Vilniaus miesto savivaldybės administracija, savo lėšomis pabaigti įrengti požeminę perėją po Pilaitės prospektu esame įsipareigoję iki 2016 m. gruodžio 31 d. Savo darbuotojų ir į mūsų parduotuves užsukančių klientų saugumui skiriame prioritetinį dėmesį, suprantame ir Pilaitės bendruomenės norą kurti saugesnę aplinką. Tad neabejotinai įsipareigojimų, duotų tiek miesto valdžios atstovams, tiek ir Pilaitės bendruomenei, laikysimės. Esant poreikiui, esame pasirengę susitikti ir išklausyti miesto valdžios atstovus bei drauge surasti tinkamiausius sprendimus perėjai įrengti ir saugesnei aplinkai Pilaitės mikrorajone užtikrinti.


  • 0




0 vartotojai(-ų) skaito šią temą

0 nariai(-ių), 0 svečiai(-ių) ir 0 slapti(-ų) nariai(-ių)